„PRZYDATNE  LIFEHAC K’I, CZYLI JAK SIĘ UCZYĆ, BY OCENY BYŁY ZADAWALAJĄCE”?

Faktem jest, że współczesny system edukacji na każdym poziomie zawiera wiele szczegółowych treści. Jednakże w bogatych programach brakuje dwóch ważnych przedmiotów: „Jak się uczyć”?  i  „Jak myśleć”?  Kreatywna  i ambitna młodzież zna kilka sposobów na ułatwienie sobie procesu nauki, począwszy od języków obcych, przez czasochłonne przedmioty humanistyczne i przyrodnicze; a że społecznie zaangażowani samorządowcy  lubią się dzielić doświadczeniem z innymi, zorganizowaliśmy dwudniową akcję edukacyjną  „Przydatne lifehack’i, czyli jak się uczyć, by oceny były zadawalające”?
Aktywnie działające dziewczęta w SU: Magda Kosiba, Kinga Anasiewicz, Karolina Szwalikowska i Małgosia Trochimiuk podjęły próbę  podpowiedzi młodszemu koleżeństwu, co zrobić, by łatwiej zapamiętywać i kojarzyć. W dniach 25 i 26 kwietnia 2018 gimnazjalistki przeprowadziły zajęcia w klasach I-III oraz w zerówkach. Prezentowały dzieciom różne mnemotechniki, typu „ludzie-ludziom”, „rzymski pokój” czy „mapy umysłu”. Celem  mind mappingu jest wykorzystanie synergicznej współpracy obu półkul mózgowych osoby uczącej się. Warto tu używać rysunków oraz haseł, które powinny być kolorowe, przejrzyste i zawierać najważniejsze informacje. Ponoć najlepsze są pierwsze skojarzenia. Nowy rodzaj zajęć  budził zaciekawienie  maluchów. Prelegentki  z autopsji znają skuteczność metod zapamiętywania i kojarzenia.

Opracowanie-Anna Bąk