foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
Witamy na stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie

Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie

im. por. Zbigniewa Twardego ps. "Trzask"

Kartka z kalendarza


Dzisiaj jest: 26 Kwiecień 2024    |    Imieniny: Maria, Marcelina, Marzena

Czas

Kod QR na smartfon

Zeskanuj kod i przeglądaj stronę na smartfonie

Gazetka szkolna

Polecane strony

 

 

 

biblioteka

 

 

 

 

pajacyk

 

Statystyki

Odwiedza nas 13 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin


1254203
Dziś
Wszystkie
83
1254203

Twój numer IP: 18.224.39.32
2024-04-26 03:30

WIZYTA KLASY I A W SZKOLNEJ IZBIE PAMIĘCI

W dniu 5 lutego 2021 r. klasa I a odwiedziła Szkolną Izbę Pamięci, gdzie uczniowie mieli możliwość zobaczyć i dotknąć stalówkę z obsadką, stare ławki. Zainteresowanie uczniów wzbudziły dawne stroje uczniowskie, dziennik lekcyjny, tablica. Podczas tej wizyty dzieci miały możliwość dotknąć historii poprzez eksponaty.

Joanna Prokop

STOŁÓWKA DLA PTAKÓW

Aby pomóc ptakom przetrwać zimę, uczniowie klasy I a na zajęciach technicznych zrobili piękne karmniki. Dzieci z wielkim zaangażowanie tworzyły karmniki, do których użyły: butelek plastikowych, sznurków, łyżek drewnianych oraz przyniesionych nasion i ziaren. Ich wykonanie sprawiło pierwszakom wiele radości i frajdy, a przy okazji dzieci utrwaliły wiadomości na temat ptaków, które pozostają na zimę oraz odpowiedniej karmy jaką należy umieścić w karmniku, dzięki której zwabimy do ptasiej stołówki wiele kolorowych gatunków ptaków na obfity poczęstunek zimą. Przygotowane z wielkim zaangażowaniem karmniki uczniowie rozwiesili na drzewach przy budynku szkoły w dniu 2 lutego 2021r.

Joanna Prokop

ROBOTY Z SUROWCÓW WTÓRNYCH W KLASIE I A

W dniu 22 stycznia 2021 r. uczniowie klasy I a na zajęciach wykonali roboty z surowców wtórnych.  Podczas zajęć uczniowie mogli poznać sposoby ograniczenia ilości odpadów, zasady segregacji oraz rolę recyklingu.  Na zajęciach dzieci wykonywały prace z wykorzystaniem surowców wtórnych. Prace były bardzo oryginalne, pomysłowe, z wykorzystaniem różnorodnych odpadów (pudełek, butelek, kapsli) uzupełnionych materiałami plastycznymi. Widać było duże zaangażowanie w każdą pracę oraz kreatywność w wybranych środkach wyrazu. Każde dziecko stworzyło swojego wyspecjalizowanego robota. Prace prezentowały się imponująco.

Joanna Prokop

MORSKIE GŁĘBINY  

Podwodny świat w obrazach uczniów z klasy 5 ze Szkoły Podstawowej w Rudzie-Hucie. Prace zostały wykonane na lekcji plastyki dnia 5 lutego 2021r.

przygotowała: Ewa Tworek

DZIEŁA SZTUKI ZE ŚNIEGU

Zima i dużo śniegu zachęcają do zabaw i lepienia bałwana. Dużą frajdę mieli uczniowie z klasy 6, do niektórych dołączyli rodzice.  Na zdjęciach rzeźby naszych uczniów.

przygotowała Ewa Tworek

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

„Dziś dla babci słońce mamy i całuski dla dziadziusia,
Dziś życzenia wnuczek składa i piosenki śpiewa wnusia”

Babcia i Dziadek to słowa, które każdemu dziecku kojarzą się z ciepłem, miłością i wszystkim, co dobre.  21, 22 stycznia to szczególne dni w roku, w których możemy wyrazić naszą wdzięczność za ich trud i oddanie oraz wszystko to, co od nich otrzymujemy – to Dzień Babci i Dziadka. Przedszkolaki z oddziału 0a również pamiętały o swoich Babciach i Dziadkach, wspólnie ze swoją panią  przygotowały dla nich piękne laurki i nauczyły się śpiewać piosenkę ,,Moja babcia i mój dziadek”. Wszystkim Babciom i Dziadkom z okazji ich święta życzymy dużo zdrowia i uśmiechu na twarzy.

Opracowała Małgorzata Rękas

DOŚWIADCZENIA Z FIZYKI

Doświadczenia z fizyki w ramach innowacji pedagogicznej: "Początkiem wszechrzeczy jest woda". Woda jest najczęściej występującym, najlepiej znanym i jednocześnie najbardziej tajemniczym płynem we Wszechświecie. Jej właściwości znacznie różnią się od właściwości innych substancji o podobnej budowie. Dlatego woda w temperaturze pokojowej jest cieczą, co warunkuje właściwe funkcjonowanie organizmów żywych. Jakim właściwościom wody zawdzięczamy jej powszechną obecność w naszym życiu? Na te pytania próbują odpowiedzieć uczniowie biorący udział w innowacji pedagogicznej: " Początkiem wszechrzeczy jest woda". Uczniowie w ramach zajęć przeprowadzili doświadczenia fizyczne wykorzystując do tego wodę i jej właściwości - polarność budowy cząsteczek. Zazwyczaj jest tak, że w ciele stałym drobiny znajdują się bliżej siebie niż w cieczy i substancja w stanie stałym ma większą gęstość niż w stanie ciekłym. W przypadku wody cząsteczki w fazie stałej tworzą struktury, które pozostawiają dużo wolnej przestrzeni, przez co odległości między cząsteczkami są większe w lodzie niż w wodzie. Z tego powodu lód ma mniejszą gęstość niż woda ciekła. Niska w stosunku do gęstości ciekłej wody, gęstość lodu ma bardzo ważne znaczenie dla istnienia życia wodnego na Ziemi. Gdy posypiemy solą lód, na jego powierzchni zamarza woda, gdyż woda z solą ma większą gęstość i dzięki temu nitka przymarzała do kostki lodu. To właśnie było do sprawdzenia w pierwszym doświadczeniu. Drugie doświadczenie dotyczyło napięcia powierzchniowego wody. Dlaczego nartnik może ślizgać się po powierzchni wody i nie tonie? Gdy wzajemnie oddziałują na siebie cząsteczki wody to siły działające między nimi nazywane są siłami spójności (kohezji). Gdy cząsteczka znajduje się na powierzchni cieczy, tedy na cząsteczkę działają siły spójności pochodzące od cząsteczek znajdujących się we wnętrzu cieczy. Warstewkę cieczy o tej właściwości nazywamy błoną powierzchniową. Wzajemne relacje między siłami przylegania i spójności prowadzą do wielu interesujących zjawisk. Jednym z nich jest powstawanie menisku. To cel drugiego doświadczenia - otrzymanie menisku wklęsłego i wypukłego w szklance. Rezultaty pracy uczniów klas 6 i 7 możecie ocenić sami.

Agnieszka Suszczyk

WODA NA ZIEMI I WE WSZECHŚWIECIE

W ramach działań innowacji pedagogicznej: "Początkiem wszechrzeczy jest woda" dr Józef Złomańczuk pracownik naukowy Uniwersytetu Uppsala w Szwecji przygotował dla naszych uczniów bardzo interesujący artykuł na temat: "Woda na Ziemi i we Wszechświecie". W pracy zamieścił bardzo dużo ciekawych informacji o ilości wody i wykorzystał zdjęcia oraz infografiki pochodzących z zasobów NASA. Zachęcam wszystkich do zapoznania się z artykułem :)

Agnieszka Suszczyk

Artykuł

 

CZAS NA RELAKS

Co zrobić z wolnym czasem? Oto rada. Można go wykorzystać na pracę twórczą, tak jak to zrobiły uczennice kl. 6b: Julia Bukszyńska i Aleksandra Duchnicka. Dziewczyny napisały opowiadania, których lektura na pewno umili popołudnie i wprowadzi nas w dobry nastrój.


Julia Friends

Pewnego grudniowego dnia bawiłam się z bratem klockami lego. Budowaliśmy ciekawe domki i mieszkające w nich ludziki. Brat tworzył niezwykłe pojazdy. Marzyliśmy o nowych zestawach lego. Dzień upłynął mi na konstruowaniu świata z klocków i kiedy wieczorem zasnęłam, to śniły mi się także klocki lego… Kiedy otworzyłam oczy, nie wiedziałam, co się ze mną dzieje. Sen czy jawa? Poczułam się jakoś dziwnie, jakbym miała dodatkową moc. Rozglądałam się dookoła i zauważyłam, że jestem w świecie klocków lego. Nie były to jednak zwykłe klocki, ale wirtualne. Czułam się tak, jakbym zamieszkała w komputerze. Spojrzałam na ręce. Były z klocków. Obejrzałam się w lustrze… Byłam dziewczyną z klocków lego! Osłupiałam. Nie wiedziałam, co się dzieje. Plusem było to, że wszystkie moje marzenia o świecie klocków zaczęły się spełniać. Wystarczyło, że pomyślałam o moich nowych zestawach lego, a one w tej samej chwili się pojawiały. Zestawy otwierały się przede mną jeden po drugim. Moje klockowe przyjaciółki Stehanie, Andrea, Emma, Olivia, Mia przywitały mnie radosnym krzykiem "Julcia"! Wzięły mnie do swojego świata klocków i oprowadziły po swoich cudownych domkach. Zbudowałyśmy wspólnie dla mnie wspaniały, kolorowy dom. Był naprawdę piękny. Poczułam się naprawdę wyjątkowo, tak jakbym była jedną z nich, przyjaciółką friends. Bawiłyśmy się wspólnie w różne zabawy. Jeździłyśmy na koniach i kucykach. Było naprawdę fajnie i radośnie. Nie czułyśmy upływu czasu, ale widok zachodzącego słońca przypomniał nam o kolacji. Po dniu pełnym wrażeń poszłyśmy spać… Rano przebudziłam się w swoim pokoju. Nie było już moich cudownych przyjaciółek. Pomyślałam, że miałam piękny sen. Wzrok mój padł na ogromny prezent. Otworzyłam go w pośpiechu i zobaczyłam nowy zestaw klocków! Zgadnijcie, kogo ujrzałam na opakowaniu… Nową przyjaciółkę, Julię Friends!

Julia Bukszyńska kl.6b


BAJKA O KOTKU

Za górami, za lasami mieszkał sobie kotek o imieniu Błyskotek. Był bardzo miłym i ładnym kotkiem, ale zwierzęta uważały go za plotkarza. Nikt w lesie nie chciał z nim rozmawiać. Było mu z tego powodu bardzo przykro. Pewnego razu, gdy siedział samotnie na polanie, podszedł do niego lisek Fisek i zapytał, co go tak zasmuciło. Błyskotek odpowiedział, że inne zwierzęta nie chcą z nim rozmawiać, bo uważają go za plotkarza. Lisek na to: ,,Nie martw się koteczku. Jeśli jesteś w porządeczku, to nie masz potrzeb do smuteczku. Bądź odważny i rozważny. Pokaż zwierzakom, jaki jesteś fajny. "Kotkowi od razu zaświtał pomysł w głowie. Postanowił napisać piosenkę i udowodnić zwierzakom, że nie jest plotkarzem.
,,Jestem kotek Błyskotek i nie lubię plotek.
Mam na nosie łatkę w kratkę.
Mam sąsiadów znakomitych.
Nigdy nie plotkuję z nikim.
Jestem zaradny, a zarazem odważny.
Więc słuchajcie mnie zwierzaki!
Jeśli uważacie, że jestem niefajny-
to się mylicie i zdanie zmienicie,
gdy mnie ujrzycie.
Jeszcze raz wam cytuję, że nie plotkuję!"
Po występie kotka wszyscy bili mu brawo i przepraszali, że tak się nieładnie zachowali. Błyskotkowi miło się  zrobiło. Był dumny jak paw, że furorę zrobił „rach, ciach, ciach”.

Aleksandra Duchnicka kl.6b

PRACE KLASY 3A

Copyright © 2024 Szkoła Podstawowa w Rudzie-Hucie